S(t)imuLEREN in de zorg
StimulanZ – (S(t)imuLEREN in de zorg) – zet in op een sterke grensoverstijgende samenwerking tussen onderwijsinstellingen om, via hybride leeromgevingen, de verbinding tussen onderwijs en noden vanuit de zorg-arbeidsmarkt te versterken. Toekomstige zorgverleners worden ondersteund via krachtige simulatieomgevingen en trainingen met sterke aandacht voor de aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt, het interprofessioneel samenwerken en de evoluerende (hoog)technologische zorgsettings.
Simulatieomgevingen
In project StimulanZ brengen we bestaande simulatieomgevingen in de zorgsector in kaart en richten we een lerend netwerk op dat bestaat uit onderwijsinstellingen, het werkveld en kennisorganisaties. Daarnaast creëren en testen we simulatieomgevingen, trainingen, en een professionaliseringsaanbod voor (toekomstige) zorgprofessionals en onderwijsinstellingen.
Zo pakken we dit aan
Dit doen we door een grensoverstijgend lerend netwerk om ervaringen uit te wisselen te initiëren en het bestaande potentieel van simulatieomgevingen in kaart te brengen. We ontwerpen, implementeren, testen en evalueren diverse simulatieomgevingen en scenario’s voor opleidingsniveaus 2 tot en met 7, dit alles via de ‘design thinking’ aanpak. Ook ontwikkelen we een trainingsaanbod voor zorgprofessionals in opleiding en onderwijsinstellingen gericht op technologische wendbaarheid en het effectieve gebruik van simulatieomgevingen.
Via praktijkgericht onderzoek monitoren en evalueren we de ontwikkelde producten en het gevolgde proces, waardoor we inzicht krijgen in randvoorwaarden, barrières, en succesfactoren voor krachtige simulatieomgevingen.
Onze partners
In project StimulanZ werken tien Vlaamse en Nederlandse projectpartners werken samen: Provincie Antwerpen, Universiteit Antwerpen, Fontys Hogescholen, AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen, Avans, Summa College, AP Hogeschool, Regionaal Technologisch Centrum-Antwerpen en VIVES.
Neem contact op
Cindy de Bot
Projectleider