Hannah Boeijkens

Hannah Boeijkens is onderzoeker bij het lectoraat Participatieve Innovatie in het Jeugdlandschap van Centre of Expertise Perspectief in Gezondheid van Avans Hogeschool.

Loopbaan

Hannah volgde de Research Master Cognitive Neuroscience aan de Universiteit Maastricht en de jaaropleiding tot Kindercoach. Van 2018 tot 2023 werkte ze bij de start-up/scale-up Tover als ontwerper voor de Tovertafel voor Kinderen. Met spellen in de vorm van interactieve lichtprojecties draagt de Tovertafel bij aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen in het speciaal onderwijs en de zorg.

In 2024 startte Hannah als projectleider en sociaal ontwerper bij Garage2020. Met een multidisciplinair team en een focus op technologische innovatie transformeert Garage2020 de jeugdzorg. Daarnaast werkte ze als freelancer bij de Toekomstvaarders, waar ze zich bezig hield met het ontwerp van interactieve leerervaringen voor kinderen en jongeren, met een focus op de vaardigheden van de toekomst. Op dit moment werkt ze aan het project Young Futurists: een spelvorm die kinderen helpt om zich voor te bereiden op de toekomst door een potentieel toekomstscenario te gaan ervaren en onderzoeken (gefinancierd door Stimuleringsfonds Creatieve Industrie).

Per 1 februari 2025 is Hannah gestart als onderzoeker bij het lectoraat Participatieve Innovatie in het Jeugdlandschap van Avans Hogeschool.

Expertise

Hannah heeft een achtergrond in neurowetenschappen en psychologie. Ze heeft expertise in co-creatie met kinderen, hun sociaal-emotionele ontwikkeling en de inzet van serious games om te leren, te motiveren én tot gedragsverandering aan te zetten. Hannah werkt op het snijvlak van onderzoek en ontwerp middels de design thinking methodiek.

Onderzoek

Hannah is op dit moment verbonden aan twee projecten:

  1. Project ‘VR Jongerenwerk’, waar ze tijdelijk de rol van projectleider op zich neemt. Door een procesevaluatie brengen ze in project VR Jongerenwerk in kaart hoe een specifieke VR tool gebruikt wordt door jongerenwerkers met jongeren om te komen tot een ontwikkelingsvraag en individuele behandeltrajecten. Dit project voert zij uit voor Surplus.
  2. Project Inclusieve Preventieve Opvoedsteun, waar Hannah de leerbijeenkomsten en terugkoppeling hierop organiseert en faciliteert om zo werkzame elementen te kunnen identificeren.

Hannah Boeijkens, onderzoeker

"Mijn doel is om kinderen te laten dromen over morgen en mee te laten bouwen aan vandaag"

Functie
Onderzoeker Participatieve Innovatie in het Jeugdlandschap
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.